Spotting
 Timeline
 Travel Tip
 Trip
 Race
 Social
 Greeting
 Poll
 Img
 PNR
 Pic
 Blog
 News
 Conf TL
 RF Club
 Convention
 Monitor
 Topic
 Bookmarks
 Rating
 Correct
 Wrong
 Stamp
 PNR Ref
 PNR Req
 Blank PNRs
 HJ
 Vote
 Pred
 @
 FM Alert
 FM Approval
 Pvt
Forum Super Search
 ↓ 
×
HashTag:
Freq Contact:
Member:
Posting Date From:
Posting Date To:
Blog Category:
Train Type:
Train:
Station:
Pic/Vid:   FmT Pic:   FmT Video:
Sort by: Date:     Word Count:     Popularity:     
Public:    Pvt: Monitor:    Topics:    

Search
  Go  

Kolkata Metro: The only Metro of IR. কলকাতা মেট্রো : তিলোত্তমার জীবন রেখা ।। - PPG

Full Site Search
  Full Site Search  
 
Sun Mar 7 05:21:16 IST
Home
Trains
ΣChains
Atlas
PNR
Forum
Quiz Feed
Topics
Gallery
News
FAQ
Trips/Spottings
Login
Post PNRAdvanced Search
Filters:

Page#    464 Blog Entries  next>>
Rail News
7837 views
Commentary/Human Interest
CR/Central
Mar 01 (14:42)   यशवंतपुर-अहमदाबाद एक्सप्रेस में लूट: रेलवे सिग्नल काटा और ट्रेन में घुसे 15-20 लुटेरे, लाखों के सामान लूटे

Anupam Enosh Sarkar^~   25033 news posts
Entry# 4892217   News Entry# 441648         Tags   Past Edits
मुंबई. महाराष्‍ट्र (Maharashtra) के सोलापुर (Solapur) के पास लुटेरों ने एक ट्रेन को निशाना बनाया है. लुटेरों ने सोलापुर के पास अहमदाबाद-यशवंतपुर एक्‍सप्रेस (Ahmedabad yashwantpur express) में लूटपाट की है. चश्मदीदों ने बताया कि 15 से 20 की संख्या में लुटेरे ट्रेन के बाहर और अंदर मौजूद थे. लुटेरों ने ट्रेन की 4 बोगियों को अपना निशाना बनाया और यात्रियों के पास से लाखों के सोने-चांदी के जेवरात लूटकर फरार हो गए. ...
more...
इस लूटकांड में सबसे चौंकाने वाली बात यह रही कि लुटेरों ने महाराष्ट्र के सोलापुर के पास सिग्नल के तार काट दिए थे, जिसकी वजह से यह ट्रेन बीच में ही रुक गई थी. बताया जा रहा है कि सिग्नल के तार काटने की वजह से यशवंतपुर-अहमदाबाद एक्सप्रेस लगभग डेढ़ घंटे तक रुकी रही. ट्रेन रुकने के बाद बड़ी संख्या में लुटेरों ने लूट को अंजाम दिया. इस लूट की जानकारी सोलापुर रेंज के रेलवे विभाग को दी गई, जिसके बाद सोलापुर रेंज के आला रेलवे अधिकारी मौके पर पहुंचे और जांच में जुट गए. ट्रेन में मौजूद यात्री और पीड़ितों का कहना है कि रात के 2-3 बजे की बात है, 15-16 लड़के ट्रेन में आए और लूट-पाट शुरू कर दिया. लुटेरे अपने शरीर पर तेल लगाए हुए थे. कोई सुरक्षा नहीं थी. ट्रेन रुकने से पहले लुटेरों ने ट्रेन पर काफी पत्थरबाजी भी की थी.इस पूरे मुंबई. महाराष्‍ट्र (Maharashtra) के सोलापुर (Solapur) के पास लुटेरों ने एक ट्रेन को निशाना बनाया है. लुटेरों ने सोलापुर के पास अहमदाबाद-यशवंतपुर एक्‍सप्रेस (Ahmedabad yashwantpur express) में लूटपाट की है. जानकारी के मुताबिक लुटेरों ने पहले ट्रेन के सिग्‍नल का तार काटा. इसके बाद ट्रेन सोलापुर के पास रुक गई. ट्रेन के रुकते ही लुटेरों (Train Loot) ने 6 बोगियों के यात्रियों पर हमला बोला. लुटेरों ने बड़ी मात्रा में उनसे लूटपाट की है. इस लूटपाट के बाद लुटेरे मौके से फरार हो गए. सूचना मिलते ही रेलवे पुलिस मौके पर पहुंच गई है. घटना की जांच की जा रही है. आशंका जताई जा रही है कि लुटेरों का प्‍लान पूरी ट्रेन को लूटने का था.

Rail News
4875 views
Mar 01 (16:34)
Kishor
KishorWhoAJE2here~   8536 blog posts
Re# 4892217-1            Tags   Past Edits
Gangsters loot organized way.
witnesses said numbers of looters were 15-20 inside and equal numbers outside too.

and all were well oiled on body.
so that they can not be easily
...
more...
caught.

Such a poverty?
Rail News
6235 views
IR Affairs
NR/Northern
Feb 26 (10:35)   Trains Ticket Price Hike: रेलवे ने गुपचुप बढ़ा दिया यात्री किराया, जानिए किन ट्रेनों में सफर हुआ महंगा

AdittyaaSharma^~   21543 news posts
Entry# 4889220   News Entry# 441058         Tags   Past Edits
Trains Ticket Price Hike: कोरोना महामारी से उबरने की कोशिश कर रहे आम आदमी पर महंगाई की मार पड़ रही है। पेट्रोल और डीजल के बाद रसोई गैस की कीमतें रिकॉर्ड स्तर पर पहुंच चुकी है। ताजा खबर है कि रेलवे ने गुपचुप तरीके से यात्री किराया भी बढ़ा दिया है। पैसेंजर और कम दूरी की ट्रेनों में यह किराया वृद्धि की गई है। अभी ऐसी 326 ट्रेनों रोज चल रही हैं। रेलवे की दलील है कि कोरोना काल में लोग कम यात्रा करें, इसके लिए यह किराया बढ़ाया गया है। इस तरह इन पैसेंजर ट्रेन का किराया मेल और एक्सप्रेस ट्रेनों के अनारक्षित डिब्बों के किराए के बराबर हो गया है। अभी यह साफ नहीं है कि आने वाले दिनों में यह बढ़ा हुआ किया कम होगा या नहीं।
कितना
...
more...
बढ़ा किराया, ऐसे समझें
यदि किसी यात्री को 20 किलोमीटर की दूरी पर स्थित दो स्टेशनों के बीच यात्रा करना है, तो यदि अब तक उसका किराया 10 रुपए का था तो अब 20 रुपए हो गया है। हालांकि इससे लंबी दूरी की यात्रा करने वाले पर बोझ कम पड़ेगा। उदाहरण के लिए यदि किसी को 150 किलोमीटर की दूरी पर स्थित दो स्टेशनों के बीच यात्रा करना है तो यहां महज 10% ही किराया बढ़ेगा।
बता दें, कोरोना काल में रेलवे ने अधिकांश ट्रेनों को स्पेशल ट्रेन बनाकर चलाया है। वहीं कुछ पैसेंजर ट्रेनों का संचालन भी किया जा रहा है। रेलवे के राष्ट्रीय प्रवक्ता डीजे नारायण के मुताबिक, यात्री किराए को लेकर समय-समय पर समीक्षा की जाती है और तत्कालीन स्थिति के अनुसार फैसला लिया जाता है।
रेलवे का कहना है कि कोरोना काल में उसे बहुत घाटा हुआ है। वहीं अभी भी जो स्टेशल ट्रेनें चलाई जा रही हैं, उनमें से अधिकांश खाली चल रही हैं।

Rail News
5263 views
Feb 26 (11:03)
Kishor
KishorWhoAJE2here~   8536 blog posts
Re# 4889220-1            Tags   Past Edits
Fare Hike Reason given by Indian Railways , as published in news papers, is to discourage people travel in train...

This arguments is self negating, and foolish , though on the surface it appears a moral.

Railways
...
more...
need money, as it is incurring huge losses

Railways increase Fare,

Reason for increasing fare to discourage passengers travel ,

If railways do not get passenger traffic, how they will ger revenues and reduce losses?

So this is most illogical and insulting arguement by railways and unethical as published in newspapers
Rail News
6321 views
Commentary/Human Interest
SCR/South Central
Feb 14 (07:46)   South Central Railway zone not yet resuming full services

Anupam Enosh Sarkar^~   25033 news posts
Entry# 4876389   News Entry# 438990         Tags   Past Edits
Secunderabad, Feb 13 : Dispelling a series of reports which claimed that the South Central Railway (SCR) zone will resume full fledged train services soon, an official clarified that no such plan has been put in place on Saturday.

“There have been a series of reports in the media about resumption of full passenger train services from a given April date. Clarification is constantly being given to the media about it for the last few days. It is being reiterated again that no such date has been fixed for resumption of all
...
more...
passenger train operations,” clarified a railway zone official.

She said the railway zone has been gradually increasing the number of train services in a graded manner.

“Already, more than 65 per cent trains are running. More than 250 plus were added in January alone. More will be added gradually,” said the official.

According to the official, all factors need to be taken care of, including inputs from all stakeholders.

“All are requested to avoid speculation. Media and public will be duly informed as and when such a decision is taken,” she added.

Rail News
5440 views
Feb 14 (08:39)
Kishor
KishorWhoAJE2here~   8536 blog posts
Re# 4876389-1            Tags   Past Edits
#GradediNcrease
Good term to put records straight...

Yet no sureity.

Rich
...
more...
will Reach anywhere anyhow...

Poor Don't care to reach....

Only suffering is Middle class who is diminishing and getting mingled downwards
Rail News
58780 views
Other News
NR/Northern
Sep 19 2020 (10:34)   यूजर चार्ज का पूरा गणित : क्यों, कितना और किन स्टेशनों पर लगेगा? सबकुछ जानिए यहां

ELSG~   1326 news posts
Entry# 4719862   News Entry# 418894         Tags   Past Edits
नई दिल्लीभारतीय रेल में इन दिनों निजीकरण (Privatization in Indian Railways) का बोलबाला है। केंद्र सरकार अब एयरपोर्ट के समान (Like Airports) पर रेलवे स्टेशनों पर भी यूजर चार्ज (User Charge) लगाने पर विचार कर रही है। रेल मंत्रालय (Ministry of Railways) से छन कर जो बात सामने आ रही है, उसके मुताबिक दिल्ली, मुंबई, चेन्नई या हावड़ा जैसे बड़े स्टेशनों पर ही यूजर चार्ज नहीं लगेगा बल्कि बलिया, बस्ती, गोंडा, हाजीपुर, गोमो, डाल्टेनगंज, बरौनी, खगड़िया, जमालपुर, भागलपुर जैसे स्टेशनों पर भी यह चार्ज लग सकता है।
किन स्टेशनों पर लगेगारेलवे बोर्ड के नव नियुक्त सीईओ एवं अध्यक्ष (CEO & Chairman) विनोद कुमार यादव के हवाले से खबर आई है कि देश के 15 फीसदी रेलवे स्टेशनों पर यूजर चार्ज लगाया जाना है। इस
...
more...
समय भारतीय रेल के पास करीब 7000 रेलवे स्टेशन हैं। इनमें से 15 फीसदी स्टेशनों पर यदि शुल्क लगता है तो इनकी संख्या 1000 से अधिक होगी। रेलवे के अधिकारियों का कहना है कि पहले बड़े स्टेशनों मतलब कि A1 और A श्रेणी के स्टेशनों पर यूजर चार्ज लगाया जाएगा।
कितने हैं A1 एवं A श्रेणी के स्टेशनरेल मंत्रालय ने इस समय कमाई के हिसाब से स्टेशनों की श्रेणी तय कर दी है। देश में खूब कमाई करने वाले इस समय 75 स्टेशन हैं। इन्हें A1 स्टेशन का दर्जा हासिल है। इनमें नई दिल्ली, दिल्ली, हावड़ा, सियालदह, लखनउ, वाराणसी, पटना, चंडीगढ़, प्रयागराज आदि स्टेशन शामिल हैं। इनसे थोड़ा कम लेकिन अन्य स्टेशनों से ज्यादा कमाई करने वाले 332 स्टेशन हैं। इन्हें A श्रेणी का स्टेशन कहा जाता है। इनमें बलिया, बस्ती, आजमगढ़, मिर्जापुर, गोंडा, हाजीपुर, गोमो, डाल्टेनगंज, डेहरी आन सोन, गया, आरा, बक्सर, किउल, जमालपुर, दुर्गापुर जैसे स्टेशन शामिल हैं।
सबसे पहले इन्हीं पर लगेगा यूजर चार्जरेलवे बोर्ड के आधिकारिक सूत्रों का कहना है कि 1000 से भी ज्यादा स्टेशनों पर जब यूजर चार्ज लगाया जाएगा तो ए1 और ए श्रेणी के स्टेशनों पर तो यूजर चार्ज लगना तय है। इसके अलावा बी श्रेणी के कुछ स्टेशनों पर भी यूजर चार्ज लगाया जाएगा। चूंकि ए1 और ए श्रेणी के स्टेशनों को मिला दें तो यह 407 स्टेशन ही होते हैं।
छोटी ही रकम होगीदिल्ली में हवाई अड्डा (Airport) पर देखें तो घरेलू (Domestic) और अंतरराष्ट्रीय (International) यात्रियों से अलग अलग यूजर चार्ज लिया जाता है। वह करीब 500 रुपये के करीब होता है। लेकिन रेलवे स्टेशनों पर इतना यूजर चार्ज (User Charges) नहीं लिया जाएगा। रेलवे के अधिकारियों का कहना है कि यह रकम बहुत कम होगी। अभी यह रकम तय नहीं हुई है। लेकिन जो भी होगी, एयरपोर्ट के मुकाबले बेहद कम होगी।

Rail News
56066 views
Sep 19 2020 (11:15)
Kishor
KishorWhoAJE2here~   8536 blog posts
Re# 4719862-1            Tags   Past Edits
Before this long ago, in 1960s , a movie of Hollywood, "Come September" has a scene where hero is leaving in train , and heroine is persuading him at platform not to leave.
Here we can see a barricade keeps distance between train and public on platform. Barricade is enabling smooth entry for Travellers
to board the train without hassles.

I
...
more...
imagine sometimes , if Railways will introduce Luggage Limits : Passengers will have limited baggages with them free that are for travel use. and other luggage will be charged and put in separate Coach. Half an hour before destination arrives, passengers will be informed and helped with to receive the luggage at destination platform where "Private" coolies will be ready to hand over the luggage. Also usual service of coolies will continue.

AtmaNirbhar Railways ....
Rail News
15327 views
IR Affairs
NR/Northern
Aug 31 2020 (11:03)   Railways May Not Provide Blankets, Pillows & Towels for AC Train Passengers Even After Covid-19 Subsides

bh4rtiy4r4il^   252 news posts
Entry# 4699813   News Entry# 417287         Tags   Past Edits
The Railways spend about Rs 40-50 to wash each linen set and there are around 18 lakh linen sets in circulation at present.

The Railways is reportedly forming a committee to discuss the mechanised mega laundries set up to wash the linen used in trains under the Build-Operate-Own-Transfer model across the country.

In
...
more...
view of the threat posed by the coronavirus pandemic, the air conditioned coaches of Indian Railways may cease providing blankets, pillows, hand towels and sheets to travellers once it resumes full services after lockdown. According to officials, setting modern temperature control in the coaches can eliminate the need for blankets.

While an official statement has not yet been issued by the Railway Ministry, the issue was discussed in a top-level meeting between the Railway Board and its zonal offices this week, reported The Indian Express. The meeting took place over video-conference between top officials of the Railway Board and officials from the divisional and zonal departments.

Rail News
10992 views
Aug 31 2020 (11:50)
Kishor
KishorWhoAJE2here~   8536 blog posts
Re# 4699813-1            Tags   Past Edits
मन तो था नहीं , और वैद ने कहा ,

रेलवे फिरसे चालू हो तो भी गनीमत है ,
बाकि तो श्री राम के हवाले है ,
जयश्रीराम

3 Public Posts - Mon Aug 31, 2020

10068 views
Aug 31 2020 (12:15)
Kishor
KishorWhoAJE2here~   8536 blog posts
Re# 4699813-5            Tags   Past Edits
Days of Pillow bedding and blankets stalls on Platforms are on the Horizons.
it may be use and throw
it may be buy and own
it may be Hire and leave at your destination.
...
more...

But who will guarantee 'cleanliness and Hygiene?
Page#    464 Blog Entries  next>>

COVID-19

ONLY COVID-19 Specials are running.
As Corona cases are increasing rapidly, Members are advised to TAKE extra CARE these days.
1. AVOID going outdoors even if lockdown is easing.
2. ALWAYS wear a MASK when OUTDOORS.
3. Wash hands frequently. Do NOT touch your face.


REMEMBER: PREVENTION is the ONLY Option. There is NO CURE.

Leading Polls

1864093 ★★★ 126xxx
3911968 ★★ 21Sumit Pal~

Rail News

  • महाप्रबंधक के आगमन को लेकर रेलवे प्रशासन कर रहा सघन तैयारी
    News Entry# 442938
    by: Anupam Enosh Sarkar  Today (05:09)


    मऊ । निज संवाददातापूर्वोत्तर रेलवे के महाप्रबंधक के 12 मार्च को आगमन को लेकर रेलवे की ओर से कमर कस लिया गया है। रेलवे प्रशासन द्वारा ट्रैक से लेकर पटरियों तक की काफी गहनता के साथ साफ-सफाई किया जा रहा है। वहीं रेलवे स्टेशन के मुख्य गेट से लेकर प्रांगण तक...
  • आसनसोल झाझा के बीच चलेंगी सभी मेमू ट्रेनें
    News Entry# 442937
    by: Anupam Enosh Sarkar  Today (05:09)


    सिमुलतला | निज संवाददातासोमवार से आसनसोल रेल डिविजन में चलने वाली सभी पैसेंजर ट्रेनों का परिचालन शुरू हो जाएगा। वहीं सभी स्टॉफ शटल के रूप में चलने वाली ट्रेनें बन्द हो जाएगा । रेल सूत्रों से मिली जानकारी के अनुसार कोरोना के कारण जो पैसेंजर ट्रेनें मशलन 63565—63566 आसनसोल झाझा मेमू...
  • मंत्री जी, होली पर ट्रेनें चलवा दीजिए
    News Entry# 442936
    by: Anupam Enosh Sarkar  Today (05:08)


    हरदोई। कार्यालय संवाददातादैनिक रेल यात्री यूनियन सण्डीला के पदाधिकारियों ने केंद्रीय रेल मंत्री को ज्ञापन भेजा है। इसमें होली के त्योहार के मद्देनजर लखनऊ-शाहजहांपुर मार्ग पर ट्रेनों की संख्या बढ़ाए जाने की मांग की है।यूनियन के अध्यक्ष अजहर अली अंसारी, सधीर नागपाल, रामकुमार भारती, मुईन खां, दीपक पाल, फरीदा, नसीर, विनोद,...
  • समस्तीपुर में खुली गुमटी पर पोकलेन से टकरायी जानकी एक्सप्रेस
    News Entry# 442935
    by: Anupam Enosh Sarkar  Today (05:07)


    रोसड़ा/हसनपुर (समस्तीपुर) | हिन्दुस्तान टीमसमस्तीपुर-खगड़िया रेलखंड के रुसेराघाट (रोसड़ा) व नयानगर रेलवे स्टेशन के बीच बखरी ढाला पर शनिवार सुबह सहरसा की ओर जा रही जानकी एक्सप्रेस एक पोकलेन मशीन टकरा गई। इससे पोकलेन मशीन के साथ-साथ ट्रेन का इंजन भी बुरी तरह क्षतिग्रस्त हो गया। वहीं पोकलेन का चालक गंभीर...
  • एडीआरएम ने घटनास्थल पर की जांच
    News Entry# 442934
    by: Anupam Enosh Sarkar  Today (05:07)


    रोसड़ा/हसनपुर। हिन्दुस्तान टीमहादसे के बाद समस्तीपुर रेल मंडल के एडीआरएम जफर आलम घटनास्थल पर पहुंचे और हादसा के कारणों की जांच की। घटना के बाद घटनास्थल पर अफरातफरी का माहौल उत्पन्न हो गया। प्रत्यक्षदर्शियों ने बताया कि जोरदार धमाके की आवाज सुन स्थानीय लोग बदहवास अवस्था में दौड़ पड़े। वहीं ट्रेन...

New Trains

Site Announcements

  • Entry# 4898771
    Yesterday (10:33PM)


    There are some changes coming to FMT. Many of the features of FMT, like station arrival, TT, speed, geo, passing times, station time, etc. are ALREADY available in OTHER railway apps. So all of these features will be REMOVED. We'll have ONLY BLOGGING - quick upload of pics/videos/audio, etc. You may attach...
  • Entry# 4785432
    Nov 21 2020 (02:51AM)


    We are unifying the Bookmark scheme for Blogs & PNRs. Previously, we had different systems of "Followed Blogs", "PNR History", "My PNR Posts", "My PNR Post Predictions", "Stamp Alerts", etc. which were somewhat confusing. Hereafter: For PNRs: 1. You may add ANY PNR to your bookmarks through the "Add Bookmark" link in the...
  • Entry# 4680754
    Aug 03 2020 (10:10PM)


    In the next few days, we shall introduce a "Personal Gallery". This will consist of your own personal pics - no restrictions. You can upload any number of pics to your personal gallery - with with or without trains. This personal gallery will be part of your Member Profile. Thanks.
  • Entry# 4671643
    Jul 18 2020 (11:53PM)


    As our Topics & Quiz section gains popularity, the following change will be made to Quizzes. Starting tomorrow, we shall not reveal the names of people who answered correctly/incorrectly. You will still know how many answered the quiz and the percentage of wrong/right responses. But ONLY the person who answered will know...
  • Entry# 4669324
    Jul 15 2020 (10:01AM)


    Today, we are introducing a new Topic called NEWS-CRITIC. These days, everyday, we are bombarded with spam news, exaggerated news, misleading news, fake news, useless celebrity news, click bait with misleading headlines, etc. Also, much of the news is copied and rewritten from other news outlets, instead of being written first-hand. Everyone...
  • Entry# 4665139
    Jul 09 2020 (12:37AM)


    Over the last few days, there have been concerns expressed by many members that politics are being discussed. Well, with 90% of the trains NOT running over the last 3 months, there is not much rail-fanning happening!!! People have to discuss something. Mature political discussions are allowed in the Topics section,...
Scroll to Top
Scroll to Bottom
Go to Mobile site
Important Note: This website NEVER solicits for Money or Donations. Please beware of anyone requesting/demanding money on behalf of IRI. Thanks.
Disclaimer: This website has NO affiliation with the Government-run site of Indian Railways. This site does NOT claim 100% accuracy of fast-changing Rail Information. YOU are responsible for independently confirming the validity of information through other sources.
India Rail Info Privacy Policy