Spotting
 Timeline
 Travel Tip
 Trip
 Race
 Social
 Greeting
 Poll
 Img
 PNR
 Pic
 Blog
 News
 Conf TL
 RF Club
 Convention
 Monitor
 Topic
 Bookmarks
 Rating
 Correct
 Wrong
 Stamp
 PNR Ref
 PNR Req
 Blank PNRs
 HJ
 Vote
 Pred
 @
 FM Alert
 FM Approval
 Pvt
Forum Super Search
 ↓ 
×
HashTag:
Freq Contact:
Member:
Posting Date From:
Posting Date To:
Blog Category:
Train Type:
Train:
Station:
Pic/Vid:   FmT Pic:   FmT Video:
Sort by: Date:     Word Count:     Popularity:     
Public:    Pvt: Monitor:    Topics:    

Search
  Go  

For RailFans, seeing RAC-1/2/3 in Mumbai-UP Trains is more exciting than Election Results - rdb

Full Site Search
  Full Site Search  
 
Sun Mar 7 06:16:15 IST
Home
Trains
ΣChains
Atlas
PNR
Forum
Quiz Feed
Topics
Gallery
News
FAQ
Trips/Spottings
Login
Post PNRAdvanced Search
Filters:

Page#    326 Blog Entries  next>>
Rail News
15005 views
New/Special Trains
ER/Eastern
Feb 27 (21:05)   भागलपुर जमालपुर किऊल रेल खंड पर जल्द ही पांच ट्रेनों का होगा परिचालन

AmishKumar^~   3505 news posts
Entry# 4890930   News Entry# 441344         Tags   Past Edits
मुंगेर । भागलपुर जमालपुर किऊल रेल खंड पर 11 माह से बंद मालदा नई दिल्ली तथा मालदा आनंद विहा
मुंगेर । भागलपुर जमालपुर किऊल रेल खंड पर 11 माह से बंद मालदा नई दिल्ली तथा मालदा आनंद विहार एक्सप्रेस के परिचालन के संबंध में विचार विमर्श किया जा रहा है। ट्रेनों को चलाने के लिए रेलवे बोर्ड की तरफ से बहुत जल्द मंजूरी मिलने की पूरी संभावना है। यह उम्मीद जताई जा रही है कि मार्च से दोनों ट्रेन का परिचालन प्रारंभ हो जाएगा। दोनों ट्रेनों के चलने से भागलपुर से दिल्ली की ट्रेनों की संख्या में बढ़ोतरी हो जाएगी। इसके साथ ही अब पांच ट्रेनें दिल्ली के लिए हो जाएंगी। इन ट्रेनों के चलने से जमालपुर के साथ-साथ मुंगेर, खगड़िया, अभयपुर,
...
more...
कजरा, बरियारपुर, रतनपुर, लखीसराय के साथ झारखंड और पश्चिम बंगाल के यात्रियों को काफी सहूलियत मिलेगी। लॉकडाउन के वजह से ट्रेनों के चलने पर पाबंदी लगा गई दी गई थी। फिलहाल अभी विक्रमशिला एक्सप्रेस ब्रह्मपुत्र मेल तथा फरक्का एक्सप्रेस स्पेशल बनकर चल रही है। इन ट्रेनों में सीटें भरी रहने की वजह से यात्रियों को काफी परेशानी भी उठानी पड़ी है। ऐसी स्थिति में मालदा रेल मंडल की तरफ से दिल्ली के लिए दो ट्रेनों को चलाने के लिए रेलवे बोर्ड को प्रस्ताव भेज दिया गया है। डीआरएम यतेंद्र कुमार ने बताया कि ट्रेनों की संख्या बढ़ी है। जिन ट्रेनों का परिचालन नहीं हो रहा है, उसके लिए भी प्रस्ताव भेज दिया गया है। बहुत जल्द उन ट्रेनों का परिचालन पहले की तरीके से शुरू हो जाएगा।
- - - - - - - - - - - - - - - - -
विद्युतीकरण कार्य में दी गई गति
बता दें कि भागलपुर जमालपुर किऊल रेलखंड पर पहले फेज का विद्युतीकरण का कार्य संपन्न हो गया है। दूसरे फेज का कार्य जारी है। वर्ष 2021 के जुलाई तक विद्युतीकरण का काम पूरी होने की उम्मीद जताई जा रही है। विद्युतीकरण पूरा होने के बाद ट्रेनों की स्पीड भी बढ़ जाएगी। डेमू सवारी गाड़ी की जगह मेमू ट्रेन भी चलेगी। जिससे इंजन बदले जाने की झंझट समाप्त हो जाएगी।
शॉर्ट मे जानें सभी बड़ी खबरें और पायें ई-पेपर,ऑडियो न्यूज़,और अन्य सर्विस, डाउनलोड जागरण ऐप
Total Vaccination:1,35,60,932
Active:1,59,648
Death:1,56,938

7 Public Posts - Sat Feb 27, 2021

4 Public Posts - Sun Feb 28, 2021

2442 views
Feb 28 (23:16)
Clone Train Big Change in Indian Railways
SWRERTrainsLover~   2661 blog posts
Re# 4890930-12            Tags   Past Edits
how amish, bgp ndls via gaya to humsafar me convert ho gayi, but bgp ajmer will run with same rack and another train can be started with this rack, niether any sort of news came about godda ajmer or dubey ji confirmed we should wait for notification.
Rail News
25350 views
Commentary/Human Interest
ER/Eastern
Feb 02 (06:49)   Union Budget 2021 : राष्ट्रीय रेल योजना से भागलपुर-बांका-दुमका-देवघर विद्युतीकरण योजना में आएगी तेजी

Anupam Enosh Sarkar^~   25033 news posts
Entry# 4864044   News Entry# 436382         Tags   Past Edits
Union Budget 2021 केंद्रीय बजट में किए गए प्रावधानों से मालदा रेल मंडल में चल रहे रेल परियोजनाओं को राष्ट्रीय रेल योजना से पंख लगेंगे। यहां से भी विस्टा डॉम एलएचबी ट्रेन के चलने के संकेत है। इसके अलावा भागलपुर-बांका-दुमका सेक्शन का विद्युतिकरण भी होगा।
 भागलपुर [रजनीश]। आम बजट में भले ही भागलपुर के लिए कोई नई ट्रेन नहीं मिली, लेकिन रेल परियोजनाओं पर केंद्रीय वित्त मंत्री ने राष्ट्रीय रेल योजना के तहत आधारभूत संरचनाओं पर बड़ी राशि दी है। मालदा रेल मंडल में चल रहे रेल परियोजनाओं को राष्ट्रीय रेल योजना से पंख लगेंगे। वहीं, पर्यटन मार्ग के रूट पर भागलपुर जंक्शन शामिल है। ऐसे में यहां से भी विस्टा डॉम एलएचबी ट्रेन के चलने के संकेत है। मालदा रेल
...
more...
मंडल में भागलपुर-बांका-दुमका सेक्शन को छोड़कर सभी रेल सेक्शन को विद्युतीकरण कर दिया गया है। भागलपुर-बांका-दुमका सेक्शन पर भी काफी तेजी से काम चल रहा है। बजट में मिली राशि का सीधा फायदा पहुंचेगा और योजनाएं समय से पूरी होगी। कहलगांव के बटेश्वर स्थान में रेल बजट में पास गंगा नदी पर रेल पुल के निर्माण में भी गति आएगी। पीरपैंती-जसीडीह नई रेल लाइन का भी कायाकल्प होगा।
स्वचालित ट्रेन सिस्टम से बचेगी जान
मानवीय भूल के कारण होने वाली ट्रेन दुर्घटनाओं पर भी पूरी तरह अंकुश लगेगा। आम बजट में पास हुए स्वेदशी स्वचालित टे्रन सुरक्षा प्रणाली भागलपुर रेल सेक्शन पर लागू होने की उम्मीद है। भागलपुर-बांका-देवघर रेल सेक्शन पर विद्युतीकरण होने से न सिर्फ ट्रेनों की रफ्तार बढ़ेगी, बल्कि डेमू ट्रेन की जगह मेमू (मेन लाइन मल्टीपल यूनिट) ट्रेनों का परिचालन भी होगा।
एक सप्ताह में आएगा राशि का लेखा-जोखा
मंगलवार को वित्त मंत्री ने आम बजट में राष्ट्रीय रेल योजना के तहत देश में रेलवे की क्षेत्र में विकास के लिए 1,10055 लाख करोड़ की राशि का आवंटन किया गया है। देश के किस जोन में कौन-कौन सी रेल परियोजनाएं चल रही है। उनका निर्माण खर्च क्या है, इसी अनुरुप में सभी जोन और रेल मंडलों को राशि निर्गत की जाएगी। रेल अधिकारी ने बताया कि एक सप्ताह के अंदर कितनी राशि किस योजना के लिए स्वीकृत हुई है, इसका लेखा-जोखा आएगा।
वाणिज्यिक हब के रूप में होगा विकसित
इस बजट में रेलवे के इंफ्रास्ट्रक्चर पर भी ध्यान दिया गया है। रेलवे स्टेशन के पास खाली पड़े भूखंड को वाणिज्यिक के तौर पर इस्तेमाल कर सकता है। इसके लिए भागलपुर, जमालपुर और साहिबगंज स्टेशनों के आसपास की जमीन का वाणिज्यिक इस्तेमाल के लिए विकसित किया जाएगा। स्टेशनों के खाली पड़े इन जमीनों पर रेलवे की ओर से दुकान और स्टॉल बनाए जा सकते हैं।

Rail News
3546 views
Feb 03 (06:14)
Clone Train Big Change in Indian Railways
SWRERTrainsLover~   2661 blog posts
Re# 4864044-1            Tags   Past Edits
Again Katarea RailBridge allot Rs 1, what kind of joke is going on as ecr pink book 2020-2021

6 Public Posts - Wed Feb 03, 2021
Rail News
Rail Budget
ER/Eastern
Jul 17 2020 (16:13)   देश का लंबा रेल पुल भागलपुर में, 2021 में शुरू होगा निर्माण, दो हजार करोड़ आएंगे खर्च

AmishKumar^~   3505 news posts
Entry# 4670818   News Entry# 414491         Tags   Past Edits
भागलपुर [रजनीश]। गंगा नदी पर भागलपुर जिले के विक्रमशिला-कटरिया के बीच बनने वाले रेल सह सड़क पुल के निर्माण की कवायद अब तेज कर दी गई है। पुल की डिजाइन और प्राक्कलन तैयार कर लिया गया है। दिसंबर महीने में इसकी निविदा निकलेगी। इसके बाद निर्माण प्रक्रिया शुरू हो जाएगी। पुल और पहुंच पथ मिलाकर पुल की लंबाई 24 किमी होगी, जो देश का बड़ा पुल होगा। पूर्व मध्य रेल के अनुसार इस पुल का एक छोर बटेश्वर स्थान (कहलगांव) और दूसरा नवगछिया-कटिहार रेलखंड के कटरिया स्टेशन के पास मिलेगा। निर्माण को लेकर जून में ही पथ निर्माण विभाग के सहायक मुख्य सचिव अमृत लाल मीणा ने रेलवे बोर्ड के मेंबर्स इंजीनियर को लेटर भी भेजा है। रेल मंत्रालय इस पुल को पीपीपी मोड बनाएगी। दरअसल, गंगा पुल पर दोनों तरफ से बनने वाले इस पुल की स्वीकृति 2016-17 की रेल बजट में मिली थी, लेकिन निर्माण की गति आगे नहीं...
more...
बढ़ सकी। पर, अब इस पुल के निर्माण प्रक्रिया में तेजी आ गई है। सर्वे का काम पूरा हो गया है। पुल के निर्माण पर दो हजार करोड़ खर्च होंगे। गोड्डा सांसद निशिकांत दुबे का यह अहम प्रोजेक्ट है। इन्होंने ही इस पुल का प्रस्ताव रेलवे बोर्ड में उठाया था। इसके बाद इसकी स्वीकृति मिली थी। इस पुल के बनने से कई जिलों के लोगों को फायदा होगा।
भागलपुर का कोसी और सीमांचल का सीधा जुड़ाव
इस पुल के बन जाने से भागलपुर का सीधा कोसी और सीमांचल से रेल संपर्क जुड़ जाएगा। अभी नवगछिया जाने के लिए सड़क का सहारा लेना पड़ता है। पुल बनने से न केवल ये दोनों समनांतर रेल लाइन एक दूसरे से जुड़ेंगी, बल्कि निर्माणाधीन पीरपैंती-जसीडीह रेलखंड के जरिए आसनसोल-किउल रेलखंड से भी सीधा जुड़ाव हो जाएगा। नवगछिया-कटिहार लाइन, भागलपुर से हावड़ा, हंसडीहा की तरफ भागलपुर-दुमका रेललाइन, मोहनपुर के पास देवघर-दुमका लाइन में मिलेगी।
बढ़ जाएगी कनेक्टिविटी, बड़ा फायदा होगा
गोड्डा के सांसद निशिकांत दुबे ने कहा कि पुल बनने से पीरपैंती-जसीडीह रेल लाइन की कनेक्टिविटी बढ़ जाएगी। पांच रेल लाइनों को यह पुल जोड़ेगा। उत्तर में कटरिया और नवगछिया और दक्षिण दिशा में विक्रमशिला और शिवनारायणपुर स्टेशन की तरफ लाइन जुड़ेगी। दिसंबर में इसकी निविदा निकलेगी।

2 Public Posts - Fri Jul 17, 2020

42772 views
Jul 18 2020 (07:13)
Clone Train Big Change in Indian Railways
SWRERTrainsLover~   2661 blog posts
Re# 4670818-5            Tags   Past Edits
Filal 2017 se is project ko budget me 1000Rs allocate ho rha hai atleast 10-12 sal bad ki ye route actually start ho payega

2 Public Posts - Thu Jul 23, 2020

1 Public Posts - Fri Jul 24, 2020
Rail News
New/Special Trains
ER/Eastern
Jun 30 2020 (06:11)   स्पेशल ट्रेन बनकर चलेगी विक्रमशिला व सूरत एक्स.

AmishKumar^~   3505 news posts
Entry# 4659578   News Entry# 412690         Tags   Past Edits
जमालपुर किउल और भागलपुर यात्रिओं के लिए एक अच्छी खबर है। अब मालदा की ब्रम्हपुत्र मेल के साथ 5 जोड़ी एक्सप्रेस ट्रेन स्पेशल ट्रेन बनकर पटरी पर दौड़ेगी। हालांकि इसके साथ बिहार में कुल 46 ट्रेनें भी परिचालन स्पेशल ट्रेन बनाकर किया जाएगा।
सोमवार की देर शाम ईस्ट सेंट्रल रेलवे हाजीपुर के सीपीटीएम अभिजीत कुमार ने नोटिफिकेशन जारी कर जानकारी दी है। उन्होंने बताया कि मालदा मंडल की महत्वपूर्ण ट्रेनों में भागलपुर की ट्रेन न 12367/68 विक्रमशिला एक्सप्रेस, ट्रेन न 22947/48 भागलपुर सूरत वीकली एक्सप्रेस, ट्रेन न 12335/36 भागलपुर लोकमान्य तिलक एक्सप्रेस, ट्रेन न 12253/54 भागलपुर यशवंतपुर वीकली एक्सप्रेस और ट्रेन न 15647/48 गुहावटी एक्सप्रेस ट्रेनें अब स्पेशल ट्रेन बनकर चलेगी।
सभी
...
more...
ट्रेनों के आगे एक को हटाकर शून्य लगा दिया जाएगा। उन्होंने कहा कि ईस्ट सेंट्रल रेलवे की 18 जोड़ी ट्रेनें भी स्पेशल ट्रेन बनकर अनलॉक 2 में चलेगी।

Rail News
87059 views
Jun 30 2020 (07:08)
Clone Train Big Change in Indian Railways
SWRERTrainsLover~   2661 blog posts
Re# 4659578-1            Tags   Past Edits
Can see Notification of CRS Inspection in Paper today,if you get kindly upload

1 Public Posts - Tue Jun 30, 2020

85492 views
Jun 30 2020 (07:47)
Clone Train Big Change in Indian Railways
SWRERTrainsLover~   2661 blog posts
Re# 4659578-3            Tags   Past Edits
Very strange, hope acche se CRS ho jaye bss, bohot lamba intezar hogya

87207 views
Jun 30 2020 (07:47)
Clone Train Big Change in Indian Railways
SWRERTrainsLover~   2661 blog posts
Re# 4659578-4            Tags   Past Edits
Are you covering CRS Inspection at Bhagalpur today?

1 Public Posts - Tue Jun 30, 2020
Rail News
8150 views
New/Special Trains
SWR/South Western
May 06 2020 (14:44)   To ‘revive economy’, Karnataka govt cancels special trains for migrants

Goawaychinaviru   27 news posts
Entry# 4623211   News Entry# 406910         Tags   Past Edits
Karnataka cancels special trains for migrants post CM's meeting with builders
A few hours after Karnataka Chief Minister B S Yediyurappa 'requested' migrant labourers to stay back, the state government decided to cancel all trains arranged to transport migrants to other states.
The state government Tuesday wrote to the South Western Railway (SWR) withdrawing their request to arrange for train services scheduled for Wednesday.
According
...
more...
to the letter sent by N Manjunatha Prasad, the nodal officer for migrants in Karnataka, the train services scheduled to begin from Bengaluru to Dhanapur in Bihar at 9 am, 12 noon and 3 pm on May 6 were requested to be cancelled. The cancellations were made even as thousands of migrants have been stranded in the city.
On Tuesday, even as 1199 passengers boarded the Shramik Special train from Chikkabanavara railway station on the outskirts of the city, several others who walked over 35 kilometres to reach the railway station were stopped near approach roads as they had not pre-registered.
Earlier on Tuesday, representatives of the Confederation of Real Estate Developers Association of India (CREDAI) had met CM Yediyurappa after which the CM said, “The COVID-19 situation is in control in Karnataka when compared to other states. Industrial, construction, and trade activities need to be resumed outside areas marked as red zones. Hence, labourers may avoid unnecessary travel back to their natives."
When asked whether the meeting had influenced the government's decision, a senior officer told indianexpress.com, "The state needed these migrant workers to stay back to do their part in reviving the economy. CREDAI representatives had informed the CM that labourers were falling for rumours resulting in them rushing back home. However, no reason has been communicated by the government yet on cancellation of these trains."
On Tuesday, even as 1199 passengers boarded the Shramik Special train from Chikkabanavara railway station on the outskirts of the city. (representational)
Meanwhile, an SWR official clarified that the Railways has no role in cancellation of the trains. "The Railways act only as facilitators to the state government in operating Shramik Special trains. It is the concerned state government that advises the Railways on the requirement of services, identifying destinations, passengers, and obtaining all other clearances necessary for the travel," the official said.
"The Railways is in charge only to arrange all logistics and to observe initial screening, social distancing, and provision of food among others in railway stations and in trains.
Second #ShramikSpecial train departed for Danapur (Bihar) from Malur (Karnataka) at 2.35 pm today (May 3). “1200 passengers boarded the train. Social distancing ensured,” @SWRRLY confirms. @IndianExpress @KARailway @IndianRailUsers pic.twitter.com/K7kZwAERI6
The first Shramik Special train left Chikkabanavara for Bhubaneswar in Odisha on Sunday, after which three other trains, two Bihar-bound, and another to Jharkhand, departed from stations on the city outskirts on the same day.
On Monday and Tuesday, four more trains were arranged -- to Jaipur (Rajasthan), Danapur (Bihar), Lucknow (Uttar Pradesh), and Barkakana (Jharkhand) from Chikkabanavara and Malur stations.
Over 9,000 migrant workers had left the city in these trains since Saturday.
The state government had arranged BMTC buses for migrants who had pre-registered themselves for the travel to reach the railway stations on the outskirts of the city.

Rail News
6313 views
May 06 2020 (18:21)
Clone Train Big Change in Indian Railways
SWRERTrainsLover~   2661 blog posts
Re# 4623211-1            Tags   Past Edits
Shramik Special Train: कर्नाटक से अब नहीं चलेगी कोई श्रमिक स्पेशल ट्रेन Know Why?
click here
Page#    326 Blog Entries  next>>

COVID-19

ONLY COVID-19 Specials are running.
As Corona cases are increasing rapidly, Members are advised to TAKE extra CARE these days.
1. AVOID going outdoors even if lockdown is easing.
2. ALWAYS wear a MASK when OUTDOORS.
3. Wash hands frequently. Do NOT touch your face.


REMEMBER: PREVENTION is the ONLY Option. There is NO CURE.

Leading Polls

1864093 ★★★ 126xxx
3911968 ★★ 21Sumit Pal~

Rail News

New Trains

Site Announcements

  • Entry# 4898771
    Yesterday (10:33PM)


    There are some changes coming to FMT. Many of the features of FMT, like station arrival, TT, speed, geo, passing times, station time, etc. are ALREADY available in OTHER railway apps. So all of these features will be REMOVED. We'll have ONLY BLOGGING - quick upload of pics/videos/audio, etc. You may attach...
  • Entry# 4785432
    Nov 21 2020 (02:51AM)


    We are unifying the Bookmark scheme for Blogs & PNRs. Previously, we had different systems of "Followed Blogs", "PNR History", "My PNR Posts", "My PNR Post Predictions", "Stamp Alerts", etc. which were somewhat confusing. Hereafter: For PNRs: 1. You may add ANY PNR to your bookmarks through the "Add Bookmark" link in the...
  • Entry# 4680754
    Aug 03 2020 (10:10PM)


    In the next few days, we shall introduce a "Personal Gallery". This will consist of your own personal pics - no restrictions. You can upload any number of pics to your personal gallery - with with or without trains. This personal gallery will be part of your Member Profile. Thanks.
  • Entry# 4671643
    Jul 18 2020 (11:53PM)


    As our Topics & Quiz section gains popularity, the following change will be made to Quizzes. Starting tomorrow, we shall not reveal the names of people who answered correctly/incorrectly. You will still know how many answered the quiz and the percentage of wrong/right responses. But ONLY the person who answered will know...
  • Entry# 4669324
    Jul 15 2020 (10:01AM)


    Today, we are introducing a new Topic called NEWS-CRITIC. These days, everyday, we are bombarded with spam news, exaggerated news, misleading news, fake news, useless celebrity news, click bait with misleading headlines, etc. Also, much of the news is copied and rewritten from other news outlets, instead of being written first-hand. Everyone...
  • Entry# 4665139
    Jul 09 2020 (12:37AM)


    Over the last few days, there have been concerns expressed by many members that politics are being discussed. Well, with 90% of the trains NOT running over the last 3 months, there is not much rail-fanning happening!!! People have to discuss something. Mature political discussions are allowed in the Topics section,...
Scroll to Top
Scroll to Bottom
Go to Mobile site
Important Note: This website NEVER solicits for Money or Donations. Please beware of anyone requesting/demanding money on behalf of IRI. Thanks.
Disclaimer: This website has NO affiliation with the Government-run site of Indian Railways. This site does NOT claim 100% accuracy of fast-changing Rail Information. YOU are responsible for independently confirming the validity of information through other sources.
India Rail Info Privacy Policy